سال های زیادی است که آموزش ما در مدارس و دانشگاه ها، روندی سنتی و قدیمی را در پیش گرفته است که دیگر نمی تواند به صورت کامل پاسخگوی نیاز دانش آموزان و جوانان نسل جدید باشد. همچنین یکی از موضوعات مهم که تاکنون در نظام آموزشی کشور مغفول مانده است، تحولات روزامد جهانی و آموزش های مدرن و مهارت محور در قرن بیست و یکم می باشد که جایگاهی در کتاب های درسی حاضر ندارد. با تأسف باید بگوییم همین امر موجب بی انگیزگی شدید دانش آموزان و سردرگمی آنان در چند سال اخیر شده است.
مشکل اساسی دیگر در ترسیم مسیر و چشم انداز آینده شغلی جوانان و نوجوانان، عدم وجود ارتباط کارآمد میان مدرسه ، دانشگاه و صنعت می باشد. در سالیان گذشته، خواسته های صنعت و سازمان ها از دانشگاه های تراز اول تغییر کرده است و این تغییر دربردارنده مفهومی مهم است. اولویت استخدام افراد توسط سازمان ها، دیگر دانشگاه خوب و کسب صرفا نمرات عالی نیست بلکه اولویت، استخدام و به کارگیری افراد براساس مهارت های آنان است . بنابراین لزوما دیگر پذیرفته شدن در رشته و دانشگاه خوب ، تضمینی برای پیدا کردن شغل مناسب نیست و مسیر دیگری برای رسیدن به یک شغل حرفه ای به وجود آمده است و آن مهارت آموزی و مهارت محوری است .

رسیدن به این مهم، مستلزم تغییری اساسی در طرز تفکر سیستم آموزشی کشور ، نگرش خانواده ها و نگاه جدید به آموزش در مدارس و دانشگاه ها است.
دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران به عنوان مهد مدیریت ایران و پیشگام در حوزه های آموزش مدیریت و کسب و کار ، در راستای رسالت خود و همچنین ارتقای سطح آموزش کشور و افزایش مهارت های جوانان و نوجوانان ، به همت اساتید و دانشجویان دغدغه مند خود و با کارگزاری مرکز مطالعات حرفه ای کسب و کار و تحقیق و توسعه اسپرلوس ، اقدام به تاسیس مدرسه کسب و کار دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران کرده است تا بتواند نقش موثری در ارتباط بین مدرسه ، دانشگاه و صنعت ایفا کرده و همچنین آغازگر مدل جدید آموزشی و اثرگذار مبتنی بر نیاز های روز جامعه و آموزش های مدرن قرن 21 باشد .

ماموریت و رسالت مدرسه کسب و کار :

تربیت نسل جدیدی از رهبران ، مدیران و کارشناسان متخصص آینده به طوری که با علوم و مهارت های روز دنیا آشنایی داشته باشند و دارای نگرش و دیدگاه صحیحی نسبت به مسائل روز دنیا و تحلیل درست آن ها باشند و به بازویی قابل اطمینان در آینده برای سازمان ها و جامعه تبدیل شوند .

چشم انداز :

تبدیل شدن به الگوی ممتاز و متمایز در زمینه آموزش های نوین کسب و کار و مهارت افزا به دانش آموزان و دانشجویان در سطح ملی و بین المللی

ما متعهد هستیم به پرورش دانش آموزانی :